Optimizarea pentru motoarele de cautare sau Search Engine Optimization (SEO), foarte cunoscut ca optimizare seo (desi este pleonasm, optimizarea optimizarii), este un proces complex de favorizare a vizibilitatii website-urilor in cadrul ordonarii rezultatelor cautarii in lista facuta de motoarele de cautare (de exemplu Google).
La inceput, motoarele de cautare afisau in urma unei cautari, site-urile in a caror descriere exista cuvantul de cautare. Deoarece programatorii (webmaster-ii, proprietarii de site-uri) au facut abuz de acest aspect, motoarele de cautare au alcatuit algoritmi mult mai complecsi care acum includ:
- titlul paginii (textul din tagul <title>)
- numele domeniului
- elementele si etichetele html
- frecventa de afisare a unui cuvant cheie
- sinonime ale cuvantului cheie
- atributul alt la imagini
- titlul legaturilor
- numarul total de legaturi
- calitatea site-urilor ce au legaturi de la si spre o pagina
- vechimea domeniului etc.
In mare, procesul de optimizare seo, este o componenta importanta a marketing-ului prin faptul ca necesita intelegerea modului in care functioneaza algoritmii de cautare ai motoarelor, pentru a stabili o legatura rapida cu site-urile.
La ce ajuta procesul de optimizare seo
Procesul de optimizare seo corect conduce un site la o mai buna prezenta in motoarele de cautare la cautari relevante efectuate de utilizatori, legate de serviciile sau produsele prezentate in cadrul site-ului.
Procesul de optimizare seo ajuta:
- motoarele de cautare (de exemplu Google) te vor indexa mai bine
- utilizatorii vor gasi mai usor serviciile sau produsele oferite
- firmele mici pot concura foarte usor cu cele mari, companiile, in mediul online
- reducerea cheltuielilor legate de planul de promovare online
Cum se face procesul de optimizare seo
Cele doua mari categorii in care se imparte procesul de optimizare seo sunt:
1. On-page SEO
- crearea unui concept de design unic, care sa atraga utilizatorii
- numele domeniului, varsta si relevanta acestuia
- varsta legaturilor din cadrul website-ului
- programarea/scrierea codului pentru un website optimizat (atribute, taguri, meta etc.)
- structura continutului website-ului
2. Off-page SEO
- retelele de socializare
- comunicatele de presa
- prezentare video in cadrul diferitelor website-urilor
- crearea discutiilor in cadrul forumurilor/site-urilor de profil
- articole diverse/stiri
Ai nevoie de mai multe informatii sau detalii privind procesul de optimizare seo ?
Contacteaza-ne!
Va fi simplu:
- Analizam si intocmim o strategie de SEO special gandita pentru tine
- Examinarea profesionala a website-ului existent
- Implementarea strategiei de SEO
- Generarea de rapoarte si statistici periodice
Contacteaza-ne!